Optymalizacja stron internetowych

Prowadzisz swoja firmę i chciałbyś w jakiś sposób dotrzeć do szerszego grona potencjalnych odbiorców? Zastanawiałeś się nad wykorzystaniem do tego celu potęgi internetu, ale kompletnie nie wiesz na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę? Jeżeli tak, dobrym rozwiązaniem będzie dla Ciebie optymalizacja strony internetowej!

W skrócie

Na początku musisz wiedzieć to, że samo posiadanie strony internetowej nie gwarantuje Ci odpowiedniego sukcesu i dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Dopiero stosując techniki optymalizacji możesz przedstawić skutecznie swoją ofertę szerszemu gronu odbiorców! Poprzez stosowanie różnych środków i technik osiągniesz zamierzony efekt w postaci osiągnięcia najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej!


Najważniejsze to:

– optymalizacja kodu strony internetowej

(dzięki temu Twoja storna wyświetla się szybciej, poprawiona zostaje pozycja wyszukiwania, strona zostanie dostosowana do wyświetlania na różnych sprzętach)

– optymalizacja grafiki strony internetowej

(obejmuje kompresję obrazów, co przyczyni się do znacznie szybszego poruszania się po Twojej stronie internetowej)

– optymalizacja słów kluczowych

(w treści strony użyte powinny zostać słowa najczęściej wyszukiwane przez internautów, pasujące do opisu Twojej działalności)


Omówienie

Jeżeli chcemy założyć bloga, stronę internetową, witrynę lub sklep online, musimy zająć się jej optymalizacją, czyli uwidocznieniem jej dla robotów wyszukiwarek, po to aby czytelnicy mogli natrafić na nią w morzu innych stron, których jest w sieci miliony. Optymalizacja (z angielskiego search engine optimization) pozwala na lepsze traktowanie strony przez roboty wyszukiwarek oraz a działania pozycjonerskie. Pozycjonowanie pozwala podwyższyć pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarce internetowej (na przykład Google), a co się z tym wiąże, zdobyć dla nas potencjalnych klientów. Prawda jest taka, że nawet najciekawsza strona, z najbardziej oryginalną treścią i świetnie stworzona nie przyciągnie nikogo bez zastosowania odpowiedniej optymalizacji, ponieważ po prostu nie da się jej znaleźć.

Optymalizacja często prowadzona jest pod kątem kodu strony, czyli przykładowo szybkości wyświetlania się danej strony, zgodności ze standardami W3C oraz hierarchii nagłówków. Optymalizacja działa również w zakresie treści oraz grafiki, czyli najgłówniejszych składników strony. W tekście umieszczać powinniśmy słowa kluczowe, jednak nie powinno być ich tam za dużo, nie więcej niż pięć procent całego tekstu. W przypadku grafiki natomiast powinniśmy prawidłowo modyfikować rozmiary zdjęć i często je przycinać oraz kompresować, by wyświetlić tę część, która jest najważniejsza. Warto także optymalizować słowa kluczowe, polega to na określeniu, które konkretnie słowa mają prowadzić ludzi na naszą witrynę.


Podsumowanie

Dzięki tym zabiegom Twoja strona stanie się o wiele bardziej widoczna dla robotów wyszukiwarki, a Ty będziesz mógł cieszyć się nowymi i unikalnymi odwiedzinami, które z pewnością przełożą się na Twoje zyski!
Nie zastanawiaj się więc dłużej i skorzystaj z optymalizacji stron internetowych! W ten sposób na pewno zwiększysz szanse na sukces Twojej firmy!