Reklama RTB – docieraj do klientów efektywnie!

Dlaczego reklamy w modelu RTB są tak skuteczne?

Reklamę internetowa powinna spełniać dwie funkcje: informacyjną, czyli taką, która zapoznaje z danym ogłoszeniem oraz perswazyjną zachęcającą potencjalnego klienta do zakupu. W przypadku tej formy reklamy coraz popularniejszym sposobem reklamowania staje się reklama RTB, czyli Real Time Bidding. Reklama w tym modelu można zobaczyć na blogach internetowych, forach tematycznych, a nawet w serwisach informacyjnych. Czyli wszędzie tam, gdzie administrator strony internetowej (wydawca) udostępnia miejsce reklamowe. Reklama RTB polega więc na wykupieniu miejsca aukcyjnego w internecie w czasie rzeczywistym. To oznacza, że wyświetlane reklamy są w stanie dotrzeć do konkretnych osób, które pasują do profilu grupy odbiorczej.

Reklama RTB składa się z trzech założeń: automatyzacji, systemu aukcyjnego i czasu rzeczywistego. Automatyzacja polega na tym, że reklam odbywa się z poziomu interfejsu platformy zakupowej. Nie musimy więc rozliczać się z każdym wydawcą oddzielnie. Wszystko to odbywa się w sposób automatyczny. System aukcyjny polega na tym, że wygrywa ten reklamodawca, który zaoferuje najwyższa stawkę.

O tym, która reklama się wyświetli, decyduje aukcja. Przeprowadzana jest ona indywidualnie, osobno dla każdej odsłony, na której wyświetla się reklama. Czas rzeczywisty są to milisekundy, w których odbywa się cały proces zakupowy. Warto pamiętać, że w jej przypadku posiadamy dostęp do powierzchni reklamowej wielu różnych witryn w całym internecie. Właśnie dlatego reklama RTB cieszy się tak dużą popularnością!